torsdag 12. juni 2008

Need some help, please!

Okey, igår satt jeg og skrev ferdig talen jeg skal holde til mamma. Nå trenger jeg litt synspunkter fra dere, kan jeg holde denne i ett bryllup som forlover? Jeg er litt i tvil selv, blir det litt for mye snakk om meg? En tale skal jo inneholde ting vi har opplevd sammen, og det er jo nettopp det jeg har skrevet om i denne talen.
Om dere vil lese gjennom den og gi meg tilbakemeldinger hadde det vært helt supert!:)

Kjære mamma.

Først og fremst vil jeg takke deg for at jeg fikk være din forlover, noe jeg setter utrolig stor pris på. Jeg trodde ærlig talt ikke at du skulle spørre meg om jeg ville være forlover, men når du gjorde det var det ingen nøling.

Vi har jo kjent hverandre hele livet, det skulle da egentlig bare mangle, siden du er min mamma og du har født meg. Så her står jeg da, 20 år etter og er din forlover, og vitne til ditt ekteskap.

Vi har gjort mye rart sammen du og jeg. Husker når vi bodde i Nordby veien, og jeg skulle legge meg. Etter noen minutter hørte du som satt inne i stua et hyl fra soverommet mitt. Da hadde jeg klart å rullet meg oppå en humle som hadde ligget å kost seg i sengen min. Jeg løp ut til deg og om jeg husker rett kom det også noen krokodille tårer. Du trøstet meg som mødre gjør og la en kald klut der jeg var blitt brent etter humla. Kan jo også nevne den natten som det torden og lynet så forferdelig, at jeg ble vettskremt. Jeg hadde en god og deilig seng med sånn skuff under som man kunne dra ut den gangen. Jeg var som sagt redd og du var vell like beskymret over meg, så du la deg ligsegodt i den harde skuffen med den tynne madrassen i, alt for dattera si J Det var vell ikke alltid på grunn av været du ikke fikk sove mamma, men også snorkingen min. Det hendte noen netter at mamma ikke fikk sove i det hele tatt, og det pågrunn av snorkeguri som lå på rommet ved siden avJ Men ta det med ro, Bjørn Vidar sier jeg ikke snorker lenger nåJ

Det sitter også ganske godt igjen den dagen hvor vi var ute å shoppet i byen i timesvis. Jeg fikk alt jeg pekte på, vi spiste på Mc’Donalds og spiste is på Rich Bar. Du vet, det er enhver jentes drøm på den alderen jeg var i da. Jeg trodde sikkert du hadde vunnet i lotto eller noe akkuratt da, men i senere tid har jo jeg også selv lært at man må jobbe for pengene.

Jeg begynte forøvrig veldig tidlig å jobbe, da sammen med deg mamma. Jeg var med deg på kantina på sykehuset. Der satt jeg hver gang og ventet på potetstappe og pølse. Noe jeg også fikkJ Etter mat var det melkesjokolade rullen sin tur og gjerne litt is. Når jeg tegnet tegninger til dere som jobbet i kantina pleide det å dette noe godteri på meg fra dine kollegaer også J Jeg hjalp til med å rydde av bordet, fylle opp brus skapene og kaste søppel. Dette lærte du meg opp til, og jeg stortrivdes med det.

Etter som årene har gått har du nå truffet blinken. Steinar, som sitter her ved din side. Han har 2 fantastiske barn som jeg har blitt veldig godt kjent med. Jeg tror vi kommer til å bli en fin familie mamma. Jeg er veldig glad for at du fikk napp på akkuratt Steinar, for han er en trivlig og morsom karJ

Vell, her har jeg ett lite minne og noen bilder fra utdrikkingslaget ditt, jeg tenkte jeg kunne legge det på gavebordet, men du skal kanskje godkjenne det først?:p

Til sist vil jeg bare si at jeg er utrolig glad i deg mamma, og veldig stolt over deg!

Nå er det meg en stor glede og be dere alle reise dere og heve glasset for en skål for bryllupsparet, og la oss ønske dem ett langt og lykkelig ekteskap sammen.


Forlover, Line Merethe.


Så, hva syntes dere??

8 Kommentarer:

Blogger Charlotte sa ...

kjempefin tale, fikk tårer i øynene selv om jeg ikke kjenner dere i det hele tatt!

12. juni 2008 kl. 04:01  
Blogger Kristine sa ...

jeg fikk tårer i øynene. kjempebra :)

12. juni 2008 kl. 05:15  
Blogger Line og baby❤ sa ...

Ikke meninga at dere skal begynne å gråte her altså, hehe.. Men morsomt at den faller i smak:)

12. juni 2008 kl. 05:20  
Blogger Karoline sa ...

herre så søt tale..!! <3

12. juni 2008 kl. 06:31  
Blogger Victoria sa ...

Utrolig bra skrevet! Kjempe fin tale ja

12. juni 2008 kl. 09:14  
Blogger .... sa ...

utrolig bra, mamman din kommer til å være kjempe rørt av talen. det var utrolig søtt :D

12. juni 2008 kl. 12:20  
Blogger Tanita sa ...

Aww, skjønne skjønne Line:)
kjempeesøt tale. <3 Hihi

12. juni 2008 kl. 13:42  
Blogger Line og baby❤ sa ...

Thihi, takk :D

12. juni 2008 kl. 14:06  

Legg inn en kommentar

Abonner på Legg inn kommentarer [Atom]

<< Startsiden